Download de nieuwe gratis whitepaper: TikTok Trend Report mei 2025

Hoe TikToks met Parijse flair zorgden voor een ROAS van 13

Client

Costes

Date

2023

Services

Advertising, strategie

Open een willekeurige garderobe en de kans is groot dat je een item van Costes vindt.
Sinds kledingwinkel in 2013 haar eerste filiaal aan de Utrechtse Oudegracht opende, groeide Costes tot een modeketen met 40 fysieke winkels. Vrouwen weten de weg naar Costes te vinden als ze een zomerse, elegante of ready to wear stijl met een Parijse flair zoeken, mede dankzij een goede, sterke brand story die je ziet in je feed op Instagram.

Een eigen smaakje op tiktok

Een krachtig merkverhaal valt of staat door content die per kanaal aansluit op het overkoepelende merkverhaal. Ieder (marketing)kanaal heeft andere spelregels, TikTok ook. De gebruikers zijn anders, maar ook het gedrag is anders. Om groot bereik te genereren op TikTok was een ander smaakje nodig. 

One-stop-shop

Omdat TikTok een nieuw kanaal voor Costes was, klopten ze bij ons aan. Want waar je bij Costes een complete zomerlook haalt, kun je bij ons terecht voor de volledige uitwerking van A tot Z. We werken scripts uit en nemen de regie over Costes’ TikTok: van scripts tot edits en van posten tot conversie gedreven campagnes. Dat begint bij het vinden van Costes’ DNA. Na alle ‘ins’ en ‘outs’ gehoord te hebben, onderzochten we de doelgroep en concurrenten van Costes, onmisbaar voor een succesvolle TikTok-strategie.

Het sleutelwoord in de samenwerking is co-creatie, waarbij we elkaars krachten versterken. Costes was sparringpartner in de scriptfase en nam vervolgens zelf de shooting van de scripts op locatie op zich.

#tiktokmademebuyit

Na het onderzoek en de concurrentie-analyse, hebben we Social Insights gebruikt bij het bedenken van content en formats. Die focust zich op #tiktokmademebuyit, een onderscheidende en herkenbare hashtag. Doordat TikTok een authentiek platform is, wil je ‘echte’ mensen zien die de outfits dragen en krijg je inspiratie. Zo creëer je FOMOF bij de doelgroep: Fear Of Missing Out Fashion.  

ResultateN

500k

Views in de eerste maand

1500+

Volgers in de eerste maand

€0,21

Cost per follower

13

Return on Ad Spend

Meer interessante cases

Stel je vraag aan onze TikTok experts

Download de gratis
whitepaper

Laat hier je email achter en krijg toegang tot de whitepaper.

Download de gratis
whitepaper

Laat hier je email achter en krijg toegang tot de whitepaper.

Download de gratis
whitepaper

Laat hier je email achter en krijg toegang tot de whitepaper.

Download de gratis
whitepaper

Laat hier je email achter en krijg toegang tot de whitepaper.

Download de gratis
whitepaper

Laat hier je email achter en krijg toegang tot de whitepaper.

Download de gratis
whitepaper

Laat hier je email achter en krijg toegang tot de whitepaper.

NIKS MISSEN?

Meld je aan en ontvang het TikTok trendrapport van Flik Flak!