Hoe TikToks met Parijse flair zorgden voor een ROAS van 13
Client
Costes
Date
2023
Services
Advertising, strategie
Open een willekeurige garderobe en de kans is groot dat je een item van Costes vindt.
Sinds kledingwinkel in 2013 haar eerste filiaal aan de Utrechtse Oudegracht opende, groeide Costes tot een modeketen met 40 fysieke winkels. Vrouwen weten de weg naar Costes te vinden als ze een zomerse, elegante of ready to wear stijl met een Parijse flair zoeken, mede dankzij een goede, sterke brand story die je ziet in je feed op Instagram.


Een eigen smaakje op tiktok
Een krachtig merkverhaal valt of staat door content die per kanaal aansluit op het overkoepelende merkverhaal. Ieder (marketing)kanaal heeft andere spelregels, TikTok ook. De gebruikers zijn anders, maar ook het gedrag is anders. Om groot bereik te genereren op TikTok was een ander smaakje nodig.
One-stop-shop
Omdat TikTok een nieuw kanaal voor Costes was, klopten ze bij ons aan. Want waar je bij Costes een complete zomerlook haalt, kun je bij ons terecht voor de volledige uitwerking van A tot Z. We werken scripts uit en nemen de regie over Costes’ TikTok: van scripts tot edits en van posten tot conversie gedreven campagnes. Dat begint bij het vinden van Costes’ DNA. Na alle ‘ins’ en ‘outs’ gehoord te hebben, onderzochten we de doelgroep en concurrenten van Costes, onmisbaar voor een succesvolle TikTok-strategie.
Het sleutelwoord in de samenwerking is co-creatie, waarbij we elkaars krachten versterken. Costes was sparringpartner in de scriptfase en nam vervolgens zelf de shooting van de scripts op locatie op zich.
#tiktokmademebuyit
Na het onderzoek en de concurrentie-analyse, hebben we Social Insights gebruikt bij het bedenken van content en formats. Die focust zich op #tiktokmademebuyit, een onderscheidende en herkenbare hashtag. Doordat TikTok een authentiek platform is, wil je ‘echte’ mensen zien die de outfits dragen en krijg je inspiratie. Zo creëer je FOMOF bij de doelgroep: Fear Of Missing Out Fashion.
ResultateN
500k
Views in de eerste maand
1500+
Volgers in de eerste maand
€0,21
Cost per follower
13
Return on Ad Spend