Download de nieuwe gratis whitepaper: TikTok Trend Report oktober 2024

500K+ organische views met flitsende koptelefoons op TikTok

Client

Fresh ‘n Rebel

Date

Juni 2023 – Heden

Services

Strategie, creatie, advertising en marketing

Fresh ‘n Rebel kleurt sinds 2013 het straatbeeld met flitsende koptelefoons. Kwaliteit dat hand in hand gaat met street art. Fresh ‘n Rebel laat een rebels geluid horen door partnerships met eigenzinnige creatives, zoals de Amsterdamse kunstenaar en breakdancer Snars. Zijn artwork pronkt op de signature Clam 2 ANC en past perfect bij dat waar Fresh ‘n Rebel voor staat: bold, expressive, curious & no-nonsense en ‘the best of both worlds’.

ezgif.com-video-to-gif-converter (46)

Ruis op de kabels

Sinds de oprichting zorgen de koptelefoons en oordopjes voor geruisloos luisterplezier. Het merk heeft trouwe fans, maar er miste ‘iets’: Eenheid en consistentie in het uiten van de brand values op alle platforms.

De content werd in-house geproduceerd, maar ‘het puntje op de i’ mistte. Goede content, maar nog niet de eenheid in verschillende formats. In content die de doelgroep wil zien. 
De Scrollstoppers die je niet kunt missen.

Op je website.
Op Instagram.
Op TikTok.
Op alle platforms.

En als het goed is, is dat óók content die je leuk vindt.
Alleen is het startpunt 180 graden gedraaid.

Ken je doelgroep en door

Gelukkig had Fresh ‘n Rebel veel data en brand guides. Dat klonk als muziek in de oren, data is tenslotte het nieuwe goud. Ook gaf het ons een sterk gevoel met Fresh ‘n Rebel. En vooral:

Waar staan we eigenlijk?

Dit biedt handvatten voor de volgende stap: onderzoeken wie de doelgroep is en hoe ze zich op TikTok gedragen. Wat vinden ze interessant? Waarom gebruiken ze TikTok? En op welke pijlers gaan we met scherp schieten?

Uit het onderzoek kwamen 3 overkoepelende pijlers:  
1. Playtime (tap to insert fun)
2. Connected (uniting vibrant individuals ’n moments)
3. Noise Cancelling (activate focus on you)

De 3 pijlers zijn het kompas voor het creëren van formats en concepten
Die maken we altijd zo visueel mogelijk, want TikTok zet als eerste de ogen aan het werk. Kortom: Wat is het doel met het format? Wie komen in beeld? En wat gaan ze doen?

De formats en concepten vormden de strategie die we op het kantoor van Fresh ‘n Rebel presenteerden. Dit was het startschot voor de uitwerking en het testen van (hero) content. Wat werkt? En vooral: wat werkt niet? Met die 2 vragen hebben we maandenlang de TikTok-content geoptimaliseerd en eenheid en consistentie in de content gebracht. Dit kon dankzij de flexibele houding van Fresh ‘n Rebel én de korte lijntjes.

Samen zorgen we nu voor een uiting van de merkwaardes.

 

Harmonie met de community

Je leest straks de resultaten van onze samenwerking, maar wellicht is het belangrijkste resultaat dat de harmonie met de community terug is. Gebruikers worden meer en meer ambassadeurs van Fresh ‘n Rebel en laten dit zien met User Generated Content.

Wat ons betreft een onderschat soort content, maar eigenlijk de krachtigste content, omdat gebruikers de symfonie van Fresh ‘n Rebel laten horen. Digitale mond-tot-mondreclame op z’n best.

Resultaten

500K

views per maand (+2400%)

46,7K

gemiddeld views per video (+1456,66%)

4.5K

totale engagements per maand (+650%)

Review

Een betrokken team met veel kennis van TikTok. Enorm creatieve denkers en doeners. Fijn om mee samen te werken!”

Karina Boer:
Social Media Manager

Meer interessante cases

logo our house | FlikFlak

Stel je vraag aan onze TikTok experts

NIKS MISSEN?

Meld je aan en ontvang het TikTok trendrapport van Flik Flak!