Hoe TikTok Leonardo Hotels hielp aan
177 leads
Client
Leonardo Hotels
Date
Midden april 2024 – Eind mei 2024
Services
Recruitment marketing, strategie, creatie en advertising
Om dit te bereiken, ontwikkelden Cowboys en Flik Flak vier verschillende TikTok-videoformats: een interview met medewerkers, een kijkje in de keuken met de chef, een rondleiding door de food & beverage afdeling, en een ‘Day in the Life’ van een receptioniste. Met een strak gepland draaiboek en een enthousiast team verliep de productie soepel, waarbij elke video focuste op fun, een pakkende opening en het uitlichten van secundaire arbeidsvoorwaarden.
De video’s werden ingezet in een TikTok-campagne, waarbij Flik Flak zich richtte op de creatieve productie en Cowboys op de strategische marketing om de juiste mensen te bereiken. De focus lag op het laten zien van authentieke verhalen en aansprekende visuals, met duidelijke teksten die aanmoedigen tot actie.
Resultaten
De campagne was een groot succes. Aan het eind van de campagne hadden we 177 leads gegenereerd, waarbij vooral de ‘Day in the Life’ video van een receptioniste bijzonder goed presteerde. Het succes van deze specifieke video kwam doordat het een echt kijkje achter de schermen bood, waardoor het meer aanvoelde als een verhaal dan als een advertentie, wat de doelgroep sterk aansprak.
177
Leads
€7,74
Kosten per lead
Deze samenwerking met Leonardo Hotels laat zien hoe een combinatie van creatieve content en slimme advertenties op TikTok kan zorgen voor een succesvolle wervingscampagne. Door zowel de expertise van Cowboys en Flik Flak binnen Eager in te zetten, is de campagne succesvol geworden en zijn de doelen van Leonardo Hotels behaald.
Review
‘Wij waren benieuwd hoe het zou zijn om onze recruitmentcampagne eens op een ander kanaal in te zetten, en zo kwamen we uit bij Cowboys/Flikflak. Na het ontvangen van een heldere offerte en bijpassende tijdlijn van Sem, zijn ze vol energie voor ons aan de slag gegaan. Gedurende de hele campagne hadden we nauw contact met de campagnemanager, die met veel focus en toewijding werkte om het gewenste resultaat te behalen. We zijn ontzettend tevreden met deze fijne samenwerking en kijken ernaar uit om in de toekomst opnieuw met Cowboys en Flikflak samen te werken!”
Tanischa Kluivert:
Marketing manager bij Leonardo Hotels Benelux