Hoe Xenos in een jaar 3,3 miljoen keer werd bekeken.

Client

Xenos

Date

Juni 2023 – Heden

Services

Strategie, creatie, advertising en marketing

Eigenlijk hoeven we Xenos niet te introduceren. De knalgele winkelketen is sinds 1973 een veel geziene gast in het straatbeeld. Ooit begonnen als kruideniersformule, maar inmiddels uitgegroeid tot een bekend merk met een sterke ‘core message’: Buitengewoon Anders. 

Maar hoe zorg je dat dit ook op TikTok herkenbaar wordt voor de (nieuwe) doelgroep? Sowieso door creativiteit, een onmisbaar ingrediënt voor succes op TikTok. Maar onderschat niet het veelzijdige en grote assortiment van Xenos, wat de mogelijkheden voor unieke short-form video content aanzienlijk vergroot.

Claim de gekkigheid

Ons doel is om gekkigheid en absurditeit te claimen. Dit doen we door unieke, verrassende combinaties en haakjes te vinden die ‘Scrollstoppers’ zijn. We haken wel in op de aanbevelingen en trends, maar uiteraard in een Xenosjasje. Denk aan de Will It Scoop-video’s, zonder ijs, maar met Xenosproducten of de ‘Real or Cake’, zonder taart, maar met fruitvazen.

Interactie zoeken met de community

TikTok is het ideale kanaal om op een organische manier een community op te bouwen. Dit doen we voor Xenos door de veelzijdigheid van producten uit te lichten. Wat kun je bijvoorbeeld met een eiersnijder? Naast een video voegen we een ‘zachte’ Call-To-Action toe, zodat de TikTokcommunity van Xenos sneller reageert.

Inhaken

Doordat Xenos een breed publiek heeft spreken thema’s als het EK, Eurovisie Songfestival en Vaderdag, en Moederdag de volgers aan. Naast een opvallende inhaker – met de core message ‘Buitengewoon Anders’ – delen we ‘gift ideas’, want “welk cadeau moet je geven?” blijft een tijdloze levensvraag.

Resultaten

In een jaar tijd behaalden we de volgende resultaten organisch:

1,05M

Van 550k naar 1,05M impressies

5.758

Van 4.040 naar 5.758 volgers

Meer interessante cases

Stel je vraag aan onze TikTok experts