Client
Xenos
Date
Juni 2023 – Heden
Services
Strategie, creatie, advertising en marketing
Eigenlijk hoeven we Xenos niet te introduceren. De knalgele winkelketen is sinds 1973 een veel geziene gast in het straatbeeld. Ooit begonnen als kruideniersformule, maar inmiddels uitgegroeid tot een bekend merk met een sterke ‘core message’: Buitengewoon Anders.
Maar hoe zorg je dat dit ook op TikTok herkenbaar wordt voor de (nieuwe) doelgroep? Sowieso door creativiteit, een onmisbaar ingrediënt voor succes op TikTok. Maar onderschat niet het veelzijdige en grote assortiment van Xenos, wat de mogelijkheden voor unieke short-form video content aanzienlijk vergroot.
Ons doel is om gekkigheid en absurditeit te claimen. Dit doen we door unieke, verrassende combinaties en haakjes te vinden die ‘Scrollstoppers’ zijn. We haken wel in op de aanbevelingen en trends, maar uiteraard in een Xenosjasje. Denk aan de Will It Scoop-video’s, zonder ijs, maar met Xenosproducten of de ‘Real or Cake’, zonder taart, maar met fruitvazen.
TikTok is het ideale kanaal om op een organische manier een community op te bouwen. Dit doen we voor Xenos door de veelzijdigheid van producten uit te lichten. Wat kun je bijvoorbeeld met een eiersnijder? Naast een video voegen we een ‘zachte’ Call-To-Action toe, zodat de TikTokcommunity van Xenos sneller reageert.
Doordat Xenos een breed publiek heeft spreken thema’s als het EK, Eurovisie Songfestival en Vaderdag, en Moederdag de volgers aan. Naast een opvallende inhaker – met de core message ‘Buitengewoon Anders’ – delen we ‘gift ideas’, want “welk cadeau moet je geven?” blijft een tijdloze levensvraag.
In een jaar tijd behaalden we de volgende resultaten organisch:
Van 550k naar 1,05M impressies
Van 4.040 naar 5.758 volgers
Flik Flak BV
Vondelstraat 35
1054 GJ Amsterdam
020 308 6169 contact@flikflakagency.nl KVK-nummer: 88417999
© 2024