Hoe je met Employee Generated Content (EGC) je merk online versterkt
Natuurlijk kun je als bedrijf zelf roepen hoe fantastisch je product, dienst of organisatie is, maar laten we eerlijk zijn: hoe overtuigend is dat tegenwoordig nog? Mensen vertrouwen mensen en op een platform zoals TikTok is dat niet anders. Je doelgroep wil échte verhalen van je bedrijf zien op social media. Wanneer je een authentieke en originele kant laat zien van jouw bedrijf of product, is het geloofwaardiger en aantrekkelijker voor de kijker om je account te volgen en om interactie op te zoeken. Hier komt Employer Generated Content (EGC) in beeld.
Wat houdt EGC precies in?
Natuurlijk kun je als bedrijf zelf roepen hoe fantastisch je product, dienst of organisatie is, maar laten we eerlijk zijn: hoe overtuigend is dat tegenwoordig nog? Mensen vertrouwen mensen en op een platform zoals TikTok is dat niet anders. Je doelgroep wil échte verhalen van je bedrijf zien op social media. Wanneer je een authentieke en originele kant laat zien van jouw bedrijf of product, is het geloofwaardiger en aantrekkelijker voor de kijker om je account te volgen en om interactie op te zoeken. Hier komt Employer Generated Content (EGC) in beeld.
Waarom EGC op TikTok?
Op TikTok is authenticiteit uitstralen een voorwaarde voor succes. Daarom wordt EGC vaak veel beter ontvangen dan traditionele merkcontent. Consumenten zijn 2,4 keer sneller geneigd om EGC te bekijken dan merkinhoud. Bovendien zorgt EGC voor 6,9 keer meer conversies dan door merken geproduceerde content. EGC versterkt bovendien je employer brand en helpt je merk organisch te groeien.
@xenos_nl — de bijbehorende caption en hashtags —
@xenos_nl — de bijbehorende caption en hashtags —
@adecconetherlands — de bijbehorende caption en hashtags —
Hoe helpt Flik Flak bij EGC?
Bij Flik Flak helpen we bedrijven om Employer Generated Content strategisch in te zetten. We ontwikkelen een doordachte contentstrategie die aansluit bij jouw merkidentiteit en doelen en begeleiden medewerkers bij het creëren van authentieke, trendgerichte video’s.
Daarnaast beschikken we over een uitgebreide creatorspoule van creatieve makers uit verschillende leeftijdsgroepen, die we kunnen inzetten. We selecteren hen zorgvuldig zodat ze naadloos aansluiten op jouw merk.
Om ervoor te zorgen dat de content zowel spontaan als professioneel blijft, zorgen we voor gerichte briefings, creatieve begeleiding en een kwaliteitscontrole. Bovendien versterken we EGC met bewezen groeimethodes, zoals het inzetten van Spark Ads. Dit is een advertentiemethode van TikTok waarmee je bestaande organische video’s een boost geeft.
Start vandaag nog met EGC!
Wil je meer weten over hoe EGC jouw merk kan versterken? Wij hebben de expertise in huis om op maat een EGC-strategie te creëren die bijdraagt aan jouw bedrijfsdoelen. Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij samen jouw merk kunnen laten groeien met EGC!