TikTok Strategie

TikTok is de social media wereld op zijn kop. Alles is anders. Gen Z bereik je niet met “traditionele” media. Deze doelgroep zit niet of nauwelijks op Facebook. En wat werkt op Instagram, werkt niet op TikTok. Het is een nieuw platform, en daar hoort een op maat gemaakte marketing strategie bij.

Wij creëren content die perfect aansluit bij de wensen en doelstellingen van jouw merk, maar ook optimaal inspeelt op het TikTok-algoritme. Daarin werken wij vanuit een social first strategie; content die niet alleen bereik genereert door middel van paid advertising, maar ook organisch resultaat boekt. Want daar ligt de kracht van TikTok.

ZO GAAN WE TE WERK

Op basis van concurrentie- en trendanalyses en doelgroeponderzoek, wordt er een strategie gepresenteerd.

Op basis van concurrentie- en trendanalyses en doelgroeponderzoek, wordt er een TikTok strategie gepresenteerd.

In deze strategie kijken we zowel naar de paid als de organische mogelijkheden voor jouw merk op TikTok. Wij geloven in de kracht van de For You Page (#FYP) en laten dit niet onbenut. Dit betekent dus dat wij kijken hoe we binnen onze strategie content kunnen maken, die aansluit op het algoritme van TikTok. Juist de organische mogelijkheden maken het verschil t.o.v. kanalen als Facebook en Instagram. En dat is wat we willen, right?

Wanneer we behoeftes hebben geïnventariseerd, onderzoek hebben gedaan en doelstellingen bepaald, presenteren wij de TikTok-strategie. In een handzaam document kijken we naar verschillende analyses en de keuzes die op basis daarvan gemaakt zijn. Hashtags, thema’s, planning, de frequentie en timing van posten. Alles vind je terug in de strategie, die vervolgens maandelijks geoptimaliseerd wordt.

TikTok Marketing

WAAROM TIKTOK STRATEGIE?

Met meer dan 5 miljoen actieve users in Nederland, waarvan 70% in de leeftijd 18-35 jaar is TikTok hét platform om Gen Z te bereiken.

Waar het organisch bereik van socialmediakanalen als Facebook en Instagram blijft dalen (met uitzondering van bijv. Instagram Reels), is dit bij TikTok precies het tegenovergestelde. Wil je snel bouwen aan een (online) community, meer engagement, meer verkopen, meer leads of simpelweg meer organisch bereik genereren onder jouw doelgroep, dan is TikTok de sleutel naar succes.

Een strategie zorgt ervoor dat alles wat je doet op TikTok gebeurd met een achterliggende visie, waarbij we kijken naar de lange termijn. Dat content wordt ingezet met een doel en volgens een bepaalde structuur. Zo behoud je consistentie en haal je het maximale uit de mogelijkheden van het TikTok-algoritme. Alleen op die manier word je een autoriteit op TikTok en blijf je je concurrentie voor.  

Onze specialist

TikTok is niet simpelweg posten en kijken of het werkt. Je hebt een strategie nodig.  

We laten een van onze strategen aan het woord.

“De komst van TikTok heeft veel veranderd in het marketinglandschap. Niet alleen is dit platform heel trendgevoelig, ook werkt het algoritme anders dan alle andere social kanalen. En dat maakt het voor ons als marketeers zo leuk en uitdagend om mee te werken. 

Omdat wij er al sinds het begin bovenop zitten, weten we precies wat wel en niet werkt. Je bereikt users door snelle en activerende content in te zetten. De content is laagdrempelig en hoeft er niet gelikt uit te zijn, iets waar ieder bedrijf in zou kunnen (of moeten) stappen.”

TikTok strategie bepalen

Strategy cases

Stel je vraag aan onze TikTok experts