TikTok Creatie

TikTok is de social media wereld op zijn kop. Alles is anders. Gen Z bereik je niet met “traditionele” media. Deze doelgroep zit niet of nauwelijks op Facebook. En wat werkt op Instagram, werkt niet op TikTok. Het is een nieuw platform, en daar hoort andere, op maat gemaakte content bij.

Wij creëren content die perfect aansluit bij de wensen en doelstellingen van jouw merk, maar ook optimaal inspeelt op het TikTok-algoritme. Daarin werken wij vanuit een social first strategie: content die niet alleen bereik genereert door middel van paid advertising, maar ook organisch resultaat boekt. Want daar ligt de kracht van TikTok. 

ZO GAAN WE TE WERK

Op basis van concurrentie- en trendanalyses en doelgroeponderzoek, wordt er een strategie gepresenteerd.

Wanneer de strategie is goedgekeurd, gaan we aan de slag met het schrijven van de scripts en werken we de formats van de verschillende TikToks uit. Vervolgens wordt er een shoot-dag gepland en schieten we alle content. Deze worden geëdit en ter controle naar de klant gestuurd voor eventuele feedback en revisies. Niks gaat online voordat wij daar akkoord op hebben.  

Op deze manier kunnen wij TikTok contentcreatie compleet uit handen nemen. De strategie (inclusief timing van posten, frequentie en planning), het onderzoek, het schrijven van scripts, de productie en het editten. Zelfs het adverteren van de content. Van A tot Z zijn we jouw TikTok partner in crime. 

WAAROM TIKTOK CREATIE?

Met meer dan 5 miljoen actieve users in Nederland, waarvan 70% in de leeftijd 18-35 jaar is TikTok hét platform om Gen Z te bereiken. 

Waar het organisch bereik van socialmediakanalen als Facebook en Instagram blijft dalen (met uitzondering van bijv. Instagram Reels), is dit bij TikTok precies het tegenovergestelde. Wil je snel bouwen aan een (online) community, meer engagement of organisch bereik genereren onder jouw doelgroep, dan is TikTok de sleutel naar succes. 

Als we praten over TikTok is dit hét moment om in te stappen en zo je concurrentie voor te blijven. Doordat het platform nog echt gezien wordt als een makersplatform, met beperkt aantal adverteerders, blijven gebruikers langer (en aandachtiger) op het platform om hun favoriete content te bekijken. Dit geldt niet alleen voor organische content, maar ook voor advertising.  

Onze specialist

Om toffe content te maken, heb je creatievelingen nodig. 
We laten een van onze creators aan het woord.

“Het leuke aan TikTok is dat het een short-content platform is. Waarbij je als merk echt op een authentieke en laagdrempelige manier kunt laten zien wie je bent en waar je voor staat. Zonder dat je daar grote producties voor nodig hebt.

Juist omdat de content zo snel gaat is het voor mij als creator leuk om verschillende content te bedenken en te creëren, die vervolgens door For You Page de kans krijgt om serieus impact te maken.”

Quinty van Dijk
Creative Strategist

Content creation cases

Stel je vraag aan onze TikTok experts