TikTok Advertising

We kennen het allemaal; stijgende CPC’s op Facebook, een hoge CPM op Instagram. En dan hebben we het nog niet eens over LinkedIn gehad. Adverteren op social media wordt elk jaar duurder, door de toenemende concurrentie van adverteerders, de verschuiving van doelgroepen en de manier waarop we deze media consumeren.

Uitzondering op die regel is TikTok. Als we alleen al kijken naar het verschil in cost per mille (kosten per 1000 impressies); die ligt bij TikTok rond de €1,50. Bij Facebook? Met een CPM van €4,15 scoor je bovengemiddeld. Een wereld van verschil en daarmee is dit ook meteen het moment om actie te ondernemen en je concurrentie voor te zijn.

ZO GAAN WIJ
TE WERK

Nadat we doelstellingen hebben afgestemd en doelgroeponderzoek hebben gedaan, pitchen wij ons campagneplan.

Na goedkeuring gaan we aan de slag met de uitwerking van ons campagneplan. We briefen ons eigen designteam of die van de klant voor banners, schrijven de copy voor de advertenties en beginnen met de technische integraties. Denk daarbij aan het maken van koppelingen met webshops, het integreren van pixels op de website, eventuele automatiseringen.

Daarna gaan we onze campagnes opbouwen. Afhankelijk van de doelstellingen (aankopen, leads, merkbekendheid etc) verdelen we onze campagne in drie fases: awareness, consideration en conversion. Voor de meeste (online) marketeers welbekend. We willen in elke fase van de customer journey de juiste advertenties laten zien. Staat alles goed? Dan gaan we live met de campagnes en begint misschien wel het belangrijkste onderdeel: monitoren (dagelijks) en optimaliseren.
het adverteren op TikTok uitbesteden

WAAROM TIKTOK ADVERTISING?

Met meer dan 5 miljoen actieve users in Nederland, waarvan 70% in de leeftijd 18-35 jaar, is TikTok hét platform om Gen Z te bereiken.

Doordat het voor adverteerders (nog) niet zo makkelijk is om te adverteren op TikTok, is de concurrentie relatief laag. En hoe minder adverteerders, hoe minder je betaald voor je advertentieruimte. Daarom is het verschil in CPC en CPM zo groot met bijvoorbeeld Facebook. Of je nu meer leads, meer aankopen, meer sollicitaties of meer merkbekendheid wilt, TikTok gaat ook voor jouw organisatie het verschil maken. 

Een ander voordeel van TikTok; wanneer je adverteert op TikTok en je bouwt aan een community op dit platform, zullen ook je organische mogelijkheden toenemen. Waar je organisch bereik op Facebook en Instagram nihil is, liggen hier bij TikTok juist super veel kansen. Gebruikers blijven langer (en aandachtiger) op het platform om hun favoriete content te bekijken. Hoog tijd dus om van TikTok het belangrijkste onderdeel van jouw online marketingstrategie te maken!

ONZE SPECIALIST

Onze datagedreven marketeers staan klaar om jou te laten groeien op TikTok. We laten een van onze advertising specialisten aan het woord.

“TikTok advertising brengt weer een frisse wind door het advertising landschap. Het platform geeft ons de mogelijkheid bepaalde doelgroepen heel gericht te bereiken, bijvoorbeeld via hashtag targeting, of de mogelijkheid om op doelgroepen te richten aan de hand van grotere onderwerpen en thema targeting. Een kanaal waar we veel impact kunnen maken.

Je content moet daarbij op en top aansluiten bij het platform. Vlugge videocontent, snel je call-to-action naar voren laten komen en vooral niet té gelikt. Dit is bij TikTok nóg belangrijker ten opzichte van de andere social kanalen. Blend in met je doelgroep!”

Etienne Looije 
Advertising Specialist

FlikFlak: TikTok Ads Agency Nederland

Advertising cases

Stel je vraag aan onze TikTok experts

NIKS MISSEN?

Meld je aan en ontvang het TikTok trendrapport van Flik Flak!