TikTok Adverteren

We kennen het allemaal; stijgende CPC’s op Facebook, een hoge CPM op Instagram. En dan hebben we het nog niet eens over LinkedIn gehad. Adverteren op social media wordt elk jaar duurder, door de toenemende concurrentie van adverteerders, de verschuiving van doelgroepen en de manier waarop we deze media consumeren.
Kortom-04697-1.png | FLIKFLAK
Uitzondering op die regel is TikTok. Als wel alleen al kijken naar het verschil in cost per mille (kosten per 1000 impressies); die ligt bij TikTok rond de €1,50. Bij Facebook? Met een CPM van €4,15 scoor je bovengemiddeld. Een wereld van verschil en daarmee is dit ook meteen het moment om actie te ondernemen en je concurrentie voor te zijn.

ZO GAAN WIJ
TE WERK

Nadat we doelstellingen hebben afgestemd en doelgroeponderzoek hebben gedaan, pitchen wij ons campagneplan.

Na goedkeuring gaan we aan de slag met de uitwerking van ons campagneplan. We briefen ons eigen designteam of die van de klant voor banners, schrijven de copy voor de advertenties en beginnen met de technische integraties. Denk daarbij aan het maken van koppelingen met webshops, het integreren van pixels op de website, eventuele automatiseringen.

Daarna gaan we onze campagnes opbouwen. Afhankelijk van de doelstellingen (aankopen, leads, merkbekendheid etc) verdelen we onze campagne in drie fases: awareness, consideration en conversion. Voor de meeste (online) marketeers welbekend. We willen in elke fase van de customer journey de juiste advertenties laten zien. Staat alles goed? Dan gaan we live met de campagnes en begint misschien wel het belangrijkste onderdeel: monitoren (dagelijks) en optimaliseren.
het adverteren op TikTok uitbesteden

WAAROM TIKTOK ADVERTISING?

Met meer dan 5 miljoen actieve gebruikers in Nederland en een overweldigende meerderheid (70%) in de leeftijdscategorie 18-35 jaar, staat TikTok als een huis als het gaat om het aanspreken van de Gen Z-doelgroep. In een tijdperk waarin de aandachtsspanne kort is en de concurrentie hevig, biedt TikTok een relatief onontgonnen terrein voor marketeers.

Een van de belangrijkste voordelen voor adverteerders is dat het platform nog niet is overspoeld door concurrentie. Dit vertaalt zich in lagere kosten voor adverteerders; zowel de kosten per klik (CPC) als de kosten per duizend vertoningen (CPM) zijn aanzienlijk lager in vergelijking met gevestigde platforms zoals Facebook. Dus of je nu geïnteresseerd bent in het genereren van leads, het stimuleren van aankopen, het werven van nieuwe werknemers, of het vergroten van de algehele merkbekendheid, TikTok biedt een kostenefficiënte manier om deze doelen te bereiken.

Bovendien gaat het bij TikTok niet alleen om betaalde reclame; er is een enorm potentieel voor organische groei. In tegenstelling tot Facebook en Instagram, waar het organische bereik inmiddels vrijwel verwaarloosbaar is, biedt TikTok een vruchtbare bodem voor merken om een loyale community op te bouwen. Dit komt mede doordat gebruikers langer op TikTok blijven en met meer aandacht content consumeren. Daarom ontstaan er sneller natuurlijke, authentieke relaties tussen merken en hun volgers. 

Dit intensievere engagement maakt het platform ideaal voor het vertellen van diepgaandere merkverhalen, het uitvoeren van creatieve campagnes en het introduceren van nieuwe producten op een meer betrokken manier. Het biedt ook de mogelijkheid om te experimenteren met verschillende soorten content, van korte, pakkende video’s tot interactieve uitdagingen die viraal kunnen gaan.

Kortom, als je je online marketingstrategie wilt optimaliseren en toekomstbestendig wilt maken, is het nu de hoogste tijd om TikTok te integreren in je marketingmix. De unieke combinatie van een jonge, betrokken doelgroep, lagere advertentiekosten en ongekende mogelijkheden voor organische groei maken het tot een niet te missen kans voor elke vooruitstrevende organisatie. 

ONZE SPECIALIST

Onze datagedreven marketeers staan klaar om jou te laten groeien op TikTok. We laten een van onze advertising specialisten aan het woord.

“TikTok advertising brengt weer een frisse wind door het advertising landschap. Het platform geeft ons de mogelijkheid bepaalde doelgroepen heel gericht te bereiken, bijvoorbeeld via hashtag targeting, of de mogelijkheid om op doelgroepen te richten aan de hand van grotere onderwerpen en thema targeting. Een kanaal waar we veel impact kunnen maken.

Je content moet daarbij op en top aansluiten bij het platform. Vlugge videocontent, snel je call-to-action naar voren laten komen en vooral niet té gelikt. Dit is bij TikTok nóg belangrijker ten opzichte van de andere social kanalen. Blend in met je doelgroep!”

Etienne Looije 
Advertising Specialist

FlikFlak: TikTok Ads Agency Nederland

Advertising cases

Stel je vraag aan onze TikTok experts