TikTok Marketing

TikTok is momenteel het snelst groeiende social media platform in Nederland. Het staat nu nog vooral bekend als hét platform om de nieuwe generatie mee te bereiken, maar de doelgroep wordt met de dag groter. Nog niet veel bedrijven zijn zich bewust van het enorme succes wat je kunt behalen met TikTok: wij wel! Wil je jouw TikTok marketing uitbesteden? Wij gaan graag voor je aan de slag!

Wat is TikTok en waarom is het zo razend populair?

TikTok is een social media platform dat het totaal anders doet dan veel andere social media kanalen, zoals Facebook en Instagram. Ben je nog niet bekend met TikTok? Dan kun je het platform het beste omschrijven als een razendsnel videokanaal. Gebruikers spenderen per maand ongeveer 24 uur op TikTok en daarmee is het een perfect kanaal om op te adverteren.

Hoewel TikTok op de eerste plaats interessant is om Gen Z mee te bereiken, sluiten wij de de “oudere” doelgroep niet uit. Het aantal gebruikers stijgt razendsnel en ook de millennials weten hun weg naar de app dagelijks te vinden.

TikTok Marketing

TikTok marketing: hoe doe je dat?

Veel bedrijven zijn zich nog niet bewust van de mogelijkheden en het bereik van TikTok. Ieder bedrijf kan een account aanmaken en op een organische manier aan de slag met marketing. De mogelijkheid om te kunnen adverteren is nog niet voor iedereen beschikbaar gemaakt, zelfs niet voor marketing bureaus.

Wij kunnen wel helemaal los met het adverteren op TikTok en denken graag samen met jou een strategie uit om de doelgroep op de juiste manier te bereiken. TikTok is nog volop in ontwikkeling en daarom houden wij alle updates en trends in de gaten om van iedere campagne een succes te maken.

Op welke manier kun je adverteren in TikTok?

In-Feed Ads

TikTok biedt verschillende manieren aan om te adverteren, waaronder de In-Feed Ads. 

Dit is een video advertentie die de gebruiker van TikTok ziet binnen de ‘explore’ functie. Deze video mag maximaal 15 seconden duren.

Brand takeover

Een andere optie is een video campagne waarbij er een volledige ‘brand takeover’ plaatsvindt bij het openen van de app. Deze video wordt alleen weergegeven aan gebruikers die geïnteresseerd zijn in een specifieke categorie. Het voordeel van deze video advertentie is dat slechts één merk per dag een volledige categorie kan overnemen.

TopView

Deze advertentie lijkt veel op een brand takeover, echter kan deze video ook voorkomen in de feed van een gebruiker.

Andere diensten

Stel je vraag aan onze TikTok experts