TikTok Content Creation and Strategy for Mysteryland

Client

Mysteryland

Datum

2022 – Nu

Dienst

Content Creation | Strategy 

Op 26, 27 en 28 augustus keerde Mysteryland terug naar de Haarlemmermeer voor drie dagen vol magie, de beste artiesten – van hardstyle tot techno en van EDM tot hip-hop – en unieke belevingen. Met de volgende editie in 2023 in het verschiet, moest er op tijd ingespeeld worden op de nieuwste trend in het online medialandschap: TikTok.

Een festival als Mysteryland is altijd bezig met enerzijds kaartverkoop en anderzijds het verspreiden van een unieke festival belevenis. Ook online. Waar Facebook en Instagram lange tijd de way to go waren, wordt het op deze kanalen steeds lastiger om organisch (en inmiddels ook paid) dezelfde resultaten te boeken als enkele jaren geleden.

Met de opkomst van TikTok en het toenemende aantal gebruikers (meer dan 5 miljoen actieve gebruikers in Nederland, waarvan 70% tussen de 18 en 35 jaar), ligt hier een uitgelezen mogelijkheid voor Mysteryland. Waar er de concurrentie nu nog minimaal is, is dit het moment voor Mysteryland om op TikTok te groeien en autoriteit te claimen.

Door de unieke en creatieve TikTok content creation die wij bieden, konden wij Mysteryland laten opvallen op het platform en de doelgroep van het festival bereiken. Dankzij onze expertise in het creëren van content voor TikTok konden we Mysteryland helpen zijn online aanwezigheid te versterken en zijn merk te laten groeien.

ONZE SUCCESVOLLE TIKTOK CONTENT CREATION STRATEGIE

Van doelgroeponderzoek naar TikTok-strategie en alles wat daar tussenin zit.

Het begint allemaal met een goede inventarisatie bij de klant. In dit geval Mysteryland. Samen met het marketingteam hebben we besproken wat ze willen uitstralen, wat de plannen zijn voor de andere social media kanalen en hoe wij hier vanuit TikTok op kunnen aanhaken. Vanuit deze input hebben we intern een strategie geschreven die zich focust op meer (organische) reach en awareness (én op het verzamelen van content ter promotie van Mysteryland 2023).

Een belangrijk onderdeel van onze TikTok content creation strategie is het identificeren van de juiste doelgroep en het begrijpen van wat hen aanspreekt. Door deze kennis te combineren met onze expertise in TikTok content creation, kunnen we de juiste boodschap overbrengen op de juiste manier. Onze creatieve ideeën en unieke aanpak zorgen voor een opvallend merk en een groeiend bereik.

Deze strategie hebben we gepitcht en daarna omgezet een planning voor een draaidag. Op de draaidag – tijdens het festival zelf – hebben we met een team van 3 in één dag alle content geschoten. Een mooie uitdaging met tientallen stages en 300+ artiesten.

Door een groter team daar op locatie te hebben, konden we op meerdere plekken tegelijkertijd filmen, inhaken op live-gebeurtenissen en zo dit unieke festival optimaal in beeld brengen.

Resultaten

Suspendisse pharetra interdum arcu vitae egestas. Mauris id nisi at purus vulputate mollis ut vitae es.

35

Team members

2022

Team founded

600+

Hours of voluntary work

106

Clients

500+

Campaigns

12.343

Lorem ipsum dolor sit

Volgens de klant

Je mag ons op ons woord geloven, maar bij deze ook de bevestiging vanuit onze klant. 

“Flik Flak denkt vooruit en zit er echt bovenop met de TikTok’s. De samenwerking is uitstekend bevallen. Het contact is erg prettig en ze reageren snel. Er zijn veel beelden geschoten op het event zelf die er goed uit zagen.


Flik Flak is vanaf het begin aan de slag gegaan om een compleet TikTok plan neer te zetten. Ze zijn hier grondig in geweest en hebben vervolgens een strategie gepresenteerd die erg in lijn lag met onze visie. Hierna zijn ze begonnen met schieten en hebben we een fijne productiedag gehad op het event.”

Iris Zebli
Content & Campagne Marketeer bij Mysteryland (ID&T)

Meer interessante cases

Stel je vraag aan onze TikTok experts