TIKTOK CAMPAGNE: TALENT&PRO

Client

Talent&Pro

Datum

2022 – Nu

Dienst

Advertising

Talent&Pro, klaar om de carrières van starters te kickstarten, heeft geïnvesteerd in een TikTok campagne om de doelgroep te bereiken. De doelstelling was om meer bekendheid te krijgen onder de starters op de arbeidsmarkt, die de ambitie hebben om in sneltreinvaart te groeien.

Een doelgroep van net afgestudeerden is lastig te bereiken op traditionele vacaturesites. Daarnaast weten we dat de mogelijkheden op Facebook en Instagram beperkt zijn (waar je je doelgroep niet op leeftijd mag specificeren). Het oog viel dus al vrij snel op TikTok, wat een grote rol zou gaan spelen in de wervingsstrategie en de bijbehorende campagnes.

Flik Flak vond een aantal unieke manieren om de naamsbekendheid en betrokkenheid te vergroten. Een daarvan was een campagne die een enorme impact had op het merk. De campagne had een combinatie van creativiteit, humor en een gevoel van verbondenheid met kijkers.

Door de unieke kwaliteiten van de TikTok campagne konden ze de doelgroep nauwkeurig bereiken. Talent&Pro heeft inmiddels veel aanmeldingen ontvangen vanuit de TikTok campagne en staat klaar om de carrières van starters in Nederland te kickstarten.

Video afspelen
Video afspelen

Tiktok Campagne op Maat

Zo maakten we TikTok een essentieel onderdeel van de campagnestrategie.

Na een uitgebreid doelgroeponderzoek en goede interne analyse, hebben we ons campagneplan uitgewerkt. Kanaalkeuzes gemaakt met een sterke focus op TikTok, content uitgewerkt (wat wilt de doelgroep zien?) en alle technische koppelingen ingeregeld. We willen tenslotte precies zien wat de ROI is vanuit onze campagnes. Vervolgens was het zaak om de campagnes op te bouwen, hiervoor hebben we o.a. gewerkt met Typeform en traffic- en conversiecampagnes naar de website.

Waar je bij Facebook beperkt bent in je inzet van recruitment-gerelateerde campagnes (denk aan geen leeftijdstargeting), is er bij TikTok een stuk meer mogelijk. Zo konden we voor deze specifieke campagne targeten op hogescholen en universiteiten in combinatie met interesses als finance, legal, financiële markten, crypto en beleggen. Voeg daar de juiste locaties en leeftijdstargeting van 23 tot 28 jaar aan toe en je hebt de young (bijna) professionals die Talent&Pro wilt bereiken.

Resultaten

Want cijfers zeggen (vaak) meer dan duizend woorden…

1.2

Miljoen Impressies

€0.65

Cost Per Click

€0.86

Cost Per Mile

1.500

Clicks

3

Sollicitaties

2x

Top Ads (best in the market)

Volgens de klant

Je mag ons op ons woord geloven, maar bij deze ook de bevestiging vanuit onze klant. 

“De communicatie en korte lijntjes werken erg prettig, ook de manier hoe meetings ingericht worden. De samenwerking bevalt goed (10/10)! Bij Flik Flak werken ze snel en komen ze constant met nieuwe en creatieve ideeën om constant progressie te maken.”

Katja Catshoek
Marketing Manager bij Talent&Pro

Meer interessante cases

Yellow brick logo | FlikFlak

Stel je vraag aan onze TikTok experts