167K+ ENGAGEMENTS VOOR DE OUR HOUSE EXPERIENCE

Client

Our House

Date

Juli 2023 – Heden

Services

Strategie, creatie, advertising en marketing

Muziek is…

Waarschijnlijk vul je emotie, gevoel of beleving in.
Het is de enige kunstvorm die met iedereen iets doet, die een universele taal spreekt. Je kunt naar de Mona Lisa kijken en er niets bij voelen, maar muziek is een ander verhaal. Kijk maar naar de koptelefoons en oordopjes in het straatbeeld. Voor een extra ervaring moet je bij Our House in Amsterdam zijn, het dance-epicentrum van de wereld. Ga op muzikale reis langs de ‘Groten der Muziek’, draai platen aan elkaar of componeer roestige acid op een Roland 808 – dé grondlegger van de drummachines.

Hoe verspreid je je merk?

Hoe zorg je voor meer merkbekendheid op TikTok? Hoe zorg je dat Our House ook ‘In The Middle of Our Street’ komt te staan? Kortom: Welke contentstrategie zorgt voor organische groei die óók paid gebruikt kan worden. Content die geen advertentie is, maar die wel als advertentie gebruikt wordt. Video’s waar maatwerk voor nodig is, waar specifieke vaardigheden voor nodig zijn. Waar vind je die als je die kwaliteiten niet in (Our) House hebt?

Flik Flak is the answer

Het antwoord vindt Our House bij ons. We weten als geen ander hoe je een merk laat groeien op TikTok.

Om succes op TikTok te halen gaan we eerst naar de tekentafel. Een interne kick-off om de merkstrategie te bepalen en een TikTok-first benadering te stimuleren. Weten wie de doelgroep is, is hierbij cruciaal. Pas dan kun je video’s met scherp schieten en effectief zijn op TikTok. Maar ook: welk verhaal wil Our House vertellen?

De eerste toon die je aanslaat is de doelgroep. Bij Our House zijn dit (buitenlandse) toeristen, dagtoeristen en de Amsterdammers zelf. Vervolgens onderzochten we hun kijkgedrag op TikTok en hebben we 3 contentpijlers bedacht:

Dance: Over de experience bij Our House zélf.

Re-Connect: Speelt in op het interactieve van de ervaring. Emotie speelt hierbij een grote rol.

Celebrate: De activatie door samenwerkingen, zoals de take-over met Reinier Zonneveld.

De kracht van ‘de oorwurm’

Uiteraard geen letterlijke oorwurm, maar een nummer dat je maar niet uit je hoofd krijgt (op dit moment is dat Joost Klein’s Europapa). Dat willen we ook met de video’s voor Our House. Dat ze blijven hangen. Daarom zijn we maandelijks aan de slag gegaan met concepten die in bovenkamers nagelen. Die filmen, bewerken en posten we op het kanaal van Our House, ongeveer 3 video’s per week.

Resultaten

3.8M

views

55.8K

views gemiddeld per video

167.7K

engagements

Review

Geweldig creatief TikTok-bureau. Denk altijd aan nieuwe concepten, zit bovenop de trends en denk altijd buiten de gebaande paden om te groeien op TikTok.

Alan Luring:
Managing en Founding Partner

Meer interessante cases

Stel je vraag aan onze TikTok experts

NIKS MISSEN?

Meld je aan en ontvang het TikTok trendrapport van Flik Flak!