FASHION MARKETING ON TIKTOK: REBELLE AMSTERDAM

Client

Rebelle Amsterdam

Datum

2022 – Nu

Dienst

Content Creation | Strategy | Advertising

TikTok is een steeds invloedrijker instrument in de marketingwereld, en fashion marketing is daarop geen uitzondering!

De uitdaging bij zo’n lancering, zit ‘m altijd in de doelgroep. Hoe bereik je deze? Fashion marketing kan zo’n lastig veld zijn zonder data en zonder merkbekendheid. In die fase is het zaak om z.s.m. data te verzamelen en zichtbaarheid te genereren onder je doelgroep. Waar het organische bereik op platformen als Facebook en Instagram het over het algemeen laat afweten (uitzonderingen daargelaten), leent TikTok zich perfect om snel een following te bouwen en organisch bereik te genereren.

Met vrouwen als doelgroep (met een sterke focus op de leeftijd 18 tot 34 jaar), biedt TikTok qua gebruikers daarnaast het optimale platform. 60% van de gebruikers is vrouw, waarvan nog eens ca. 60% tussen de 18 en de 34 jaar is. Lang verhaal kort; TikTok is essentieel en dé kans voor Rebelle Amsterdam om hun merk op de kaart te zetten en snel (organisch) te groeien.

ONS TIKTOK FASHION MARKETING ACTIEPLAN

Van doelgroeponderzoek naar TikTok-strategie en alles wat daar tussenin zit.

Een goed begin is het halve werk en daarom zijn we voor Rebelle Amsterdam begonnen met een nulmeting, uitgebreid doelgroeponderzoek (wie is de doelgroep, wat voor trends volgen zij, wat zijn hun favoriete merken?) en aansluitend een concurrentieanalyse (waar liggen de kansen om ons te onderscheiden?). Daarna zijn we aan de slag gegaan met de TikTok-strategie en hebben deze gepitcht aan de klant. En met succes!

Na het bedenken van de pijlers voor de organische content, de fashion marketing strategie voor spark ads en hoe we omgaan met user generated content (micro-influencers), zijn we de verschillende contentlijnen gaan uitwerken (inclusief timeline, postingplanning en frequentie). Oftewel de creatieve vertaalslag van de eerder genoemde onderzoeken, strategie en pijlers. Next up: creating TikToks!

Resultaten

Want cijfers zeggen (vaak) meer dan duizend woorden…

7.17%

Follow rate

1.29

Traffic CPM

50K

Impressies

Volgens de klant

Je mag ons op ons woord geloven, maar bij deze ook de bevestiging vanuit onze klant. 

“Razend enthousiast over de samenwerking met Flik Flak. Ze hebben afgelopen maanden voor ons in een korte tijd de fashion marketing strategie bedacht en uitgewerkt. Fijne ervaring gehad, er werd snel geschakeld en ze waren helder in hun communicatie.

Flik Flak is een jong, pro-actief team dat professioneel is in hun aanpak en leuk om mee samen te werken. De doelen worden frequent besproken en maandelijks worden ze overstegen. We kijken uit naar een langdurige samenwerking!”

Gijsje Visser:
Oprichtster en Creative Director bij Rebelle Amsterdam

Meer interessante cases

Stel je vraag aan onze TikTok experts

NIKS MISSEN?

Meld je aan en ontvang het TikTok trendrapport van Flik Flak!